Főoldal / Szolgáltatások / Könyvelő váltás

Könyvelő váltás

Könyvelőváltás

Ha felmerült a könyvelőváltás gondolata, felmerül az a kérdés is, hogy mikor érdemes könyvelőt váltani. Praktikus, ha a vállalkozás az üzleti év lezárása után kezdi meg a munkát az új könyvviteli szolgáltatóval. Egyszerűbb a feladatok és felelősségek elhatárolása, egyszerűbb mind az átvevő, mind az átadó könyvelő munkája. Természetesen számos olyan helyzet adódik, amikor az ügyfél az év közbeni váltás mellett dönt.

Mindkét esetben várjuk megkeresését és javaslatát egy találkozóra, amelyen megismerhetjük a tevékenységét, és a könyvelőváltás okát. Ez azért fontos, hogy tudjuk megfelel-e a szolgáltatásunk az ön igényeinek. Árajánlatunkat néhány, működéssel kapcsolatos további adat ismeretében, a megbeszélést követő napra elkészítjük önnek.

Ha elfogadja ajánlatunkat, a zökkenőmentes váltás érdekében részletes tájékoztatással segítjük, vagy felvesszük korábbi könyvelőjével a kapcsolatot.

KÖNYVELŐVÁLTÁS OKAI

Vannak helyzetek, bekövetkeznek olyan események egy cég működése során, amikor elkerülhetetlenné válik a könyvelőváltás és új könyvelő vagy könyvelő iroda megbízására kerül sor.

A könyvelőváltás leggyakoribb okai:

  • A tulajdonosi struktúrában vagy az ügyvezetésben bekövetkező változás
  • Növekszik a cég működése, esetleg csökken vagy teljesen megszűnik
  • Változik a cég működési helye (székhely, telephely), az ügyvezető, tulajdonos máshová költözik
  • Költségcsökkentés, könyvelési díjak csökkentése
  • A könyvelői munkával kapcsolatos minőségi kifogások
  • A könyvelő döntése a szerződés felmondásáról, ha az ügyfél folyamatosan megszegi, nem tartja be az előzetesen lefektetett hatékony, együttműködés szabályait

A végleges döntés meghozatala előtt mindenképpen érdemes tájékozódni az új lehetőségekről, személyes könyvelői konzultáción tisztázni a felmerülő kérdéseket, árajánlatot kérni a könyvelési díjakról.

KÖNYVELŐVÁLTÁS LÉPÉSEI

Ha Ön kitart a könyvelőváltással kapcsolatos döntése mellett, akkor a következő lépéseket követheti:

  1. Új könyvelő vagy könyvelő iroda választása, a hatékony együttműködés érdekében fontos szempontok megbeszélése, lefektetése, szerződés előkészítése
  2. Az előző könyvelő megbízásának felmondása, ügyelve a felmondási időre.
  3. A könyvelési anyag részletes! átadása-átvétele, amelyről jegyzőkönyvet kell készíteni, hogy a későbbiekben felmerülő esetleges félreértések ezen dokumentum felmutatásával elkerülhetőek legyenek. Átadás-átvételnél ügyelni kell arra, hogy a vevő, szállító, bank, pénztárbizonylatok minden üzleti évben hiánytalanul, rendezett formában, lefűzve meglegyenek, adóbevallások, beszámolók megléte, főkönyvi kivonat, főkönyvi leltár megléte, illetve az aktuális adótartozások összegének ellenőrzése a NAV-val és a helyi önkormányzatokkal szemben is, szigorú számadású nyomtatványok átvétele, illetve lehetősége szerint rövid, szöveges tájékoztatás az aktuális, folyamatban lévő ügyekről
  4. Meghatalmazás az új könyvelő számára az elektronikus bevallások és ügyek intézésre vonatkozóan, illetve a régi könyvelő meghatalmazásának visszavonása

Ingyenes konzultáció

Kérje ingyenes konzultációnkat űrlapunkon, vagy hívjon minket a +36-70-775-8289 telefonszámon!